Fehér Zsuzsa Coach | fzs@colourcoaching.hu | Hírlevél
Nem maga a várakozás vagy a türelem hosszú gyakorlása az, ami igazán fájdalmas. A fájdalom mélyén az a tudat rejtőzik, hogy amit várunk, amiben reménykedünk, sosem fog megvalósulni.
Ahogy az üzleti kudarcok mögött sem minden esetben a kihívások, hanem az illúziókba vetett remény áll. Az a fájdalmas igazság, hogy amit várunk – az áttörést, a megoldást, a fejlődést az eredményt – talán sosem fog bekövetkezni, de mi makacsul kapaszkodunk egy idealizált képbe.
Meddig tartunk fenn sajátságos elszántsággal egy stratégiát, amely nem működik? Meddig áldozzuk fel a forrásainkat, az időnket, az energiánkat egy illúzió oltárán?
A mondatok, amiket hallunk és mondunk – „Dolgozunk rajta! Javítani fogjuk! Később lesz rá erőforrás! Majd beérik!” – mind kényelmes magyarázatok, van valamiféle realitásuk szavak szintjén, hallásra jól érthetők, megmagyarázhatók.
De vajon ezek tényleg a valós célok irányába vezetnek, vagy csak halogatják az elkerülhetetlen döntéseket?
Az érzelmek és racionalitás konfliktusa
Minden stratégia, üzleti terv vagy ígéret mögött érzelmek kimondatlan árnyalatai húzódnak. Ezek az érzelmi hullámok gyakran elmoshatják a racionális gondolkodás, és a szavak határvonalait. Például a túlzott optimizmus vagy a félelem olyan döntések sorozatához vezethet, amelyek csak tovább mélyítik a problémát, miközben nem látjuk tisztán a valós helyzetet.
Mit tehetünk?
Ha észrevesszük, és hajlandók vagyunk szembenézni a kimondatlan érzelmekkel és elfogadni a valóságot, akkor végre képesek leszünk felszámolni az illúziókat, és kiszállni abból a „gumicsónakból”, amely délibábként ringat minket.
Az üzleti siker egyik legfontosabb pillére az érzelmek felismerése, általuk a valóság megértése és elfogadása. Csak így kerülhetjük el, hogy az illúziók rossz döntésekbe hajtsanak minket, és csak így építhetünk stabil, hosszú távú eredményeket hozó vállalkozásokat.
